pondělí 28. března 2016

Cizinka

AUTOR: Diana Gabaldon
ILUSTRACE: kolektiv autorů
NAKLADATELSTVÍ: Omega
ROK: 2016
POČET STRAN: 96
ZDROJ: vlastní


HODNOCENÍ:



Anotace
Krásný dárek nejen pro fanoušky knižní a filmové série Cizinka od autorky Diany Gabaldon.

V těchto úchvatných omalovánkách najdete 45 ilustrací, které Vás provedou životním příběhem Claire Randallové a Jamieho Frasera. Jejich barvami prosycený svět čeká jen na to, až se ho vydáte prozkoumat. Ponořte se do bujných zelených lesů Skotska, potkejte anglické vojsko v rudých uniformách a seznamte se s tradičními skotskými kilty.

Hodnocení
Do této chvíle mě Cizinka míjela velkým obloukem. Ne že bych neslyšela o tomto knižním a televizním fenoménu. Slyšela, ale nějak jsem ji moc neregistrovala. Pokud jste drželi v ruce tuto knihu, víte, že to zrovna není žádný štíhlý proutek, ale pořádný tlouštík. A některé slabé povahy může tloušťka odradit, byť je to román, který si zaslouží vaši pozornost.

Nejnovější vydání knihy Cizinky má na svědomí nakladatelství Omega a v těchto dnech můžete na televizi Prima Love shlédnout stejnojmenný seriál. A aby toho nebylo málo, tak stejné nakladatelství se rozhodlo ještě k dalšímu kroku - a to vydat omalovánky, které jsou v současné době velice populární.

Na knize se podílelo několik ilustrátorů, např. Alarcón, Yvonne Gilbert či Craig Philips. Každý z nich má svůj osobitý styl, který se promítl i do těchto omalovánek.

Najdete zde 45 nádherných ilustrací, nejen postav, ale i domů a pevností, rostlin či předmětů. Líbí se mi, že se autoři nedrželi filmové předlohy, konkrétně podoby, kterou postavám vtiskli herci.

Obrázky jsou celostránkové, tedy od kraje ke kraji a jsou jen na jedné straně. Na druhé straně jsou úryvky textu. které se k danému obrázku vztahují. Neznalým asi mnoho neřeknou, ale pro ty co Cizinku četli nebo viděli, je to příjemná oživující připomínka 

Co mě trochu mrzí je kvalita papíru. Je slabý a nevydrží tolik, co omalovánky s pevnějším papírem. K vykreslení jednoho obrázku jsem použila akvarelové pastelky, které jsem rozmyla vodou. Papír se kvůli tomu zvlnil a ztvrdl. některé barvy se lehce propily i na druhou stranu. Což koneckonců nevadí, protože obrázky jsou jenom na jedné straně.

Kdo propadl omalovánkám, tak tyto se mu určitě budou líbit díky krásným ilustracím. Může popustit uzdu své fantazie a místo hnědovlasé Claire se může objevit blondýna. Proč ne? Je povolené úplně všechno. 

O autorce
Diana Gabaldon je autorkou oceněné ságy Cizinka, popsané magazínem Salon jako „nejchytřejší historický sci-fi dobrodružný a romantický příběh, jaký kdy napsala držitelka titulu Ph.D.“. Má tři akademické tituly, a to ze zoologie, mořské biologie a kvantitativní behaviorální ekologie, a než se začala věnovat psaní, byla dvanáct let profesorkou na univerzitě se zaměřením na vědeckou výpočetní techniku. Napsala řadu vědeckých článků a učebnic, podílela se jako editorka na vzniku MacMillanovy encyklopedie počítačů, založila vědecký čtvrtletník Science Software a překvapivě napsala také četné texty pro komiksy Walta Disneye. Se svým manželem Douglasem Watkinsem má tři děti, dnes již dospělé, a většinu času tráví ve Scottsdale v Arizoně. Zdroj: databáze knih

Napsáno pro nakladatelství Omega.
Omalovánky Cizinka můžete zakoupit v knihkupectvích Knihy Dobrovský.

2 komentáře:

  1. Krásné ukázkové ilustrace! Taky si moc přeju tyto omalovánky, vypadají nádherně. Jen se bojím, abych měla dostatek času si je potom náležitě užít, přeci jen už nejsem dítě, kdy mě to velmi bavilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A copak já jsem nějaké dítě? Už dávno ne, sama mám dvě malé děti a omalovánky si užívám víc než když jsem byla malá, protože tehdy mě vůbec nebavily. A Cizinka není jediná, co mám doma - suma sumárum asi šestnáct omalovánek. A užívám si to na maximum :-D

      Vymazat