pátek 3. července 2015

Barvy lásky: Svedená

AUTOR: Kathryn Taylor
ORIGINÁL: Colours of Love - Verführt (Bastei Lübbe, 2014, Kolín)
PŘEKLAD: Tomáš Butala
NAKLADATELSTVÍ: Moba
ROK: 2014
POČET STRAN: 231
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ:



Anotace
Sophie je zpátky v Londýně – sama a se zlomeným srdcem. Nemůže zapomenout na úžasné dny, a především noci, které prožila s Matteem v Římě. Touží po něm stále víc a trápí se. Nakonec se rozhodne vrátit do Itálie – a i Matteo je rád, že se znovu vidí. Svádí ji k ještě odvážnějším erotickým hrátkám než dříve. Jeho minulost ho však vytrvale pronásleduje…

Něco málo o ději (navazuje na předchozí díl)
Sophie jede s Matteem z Itálie až do Anglie autem. Důvod, proč neletí letadlem, Matteo stále tají, ale v tuto chvíli je to Sophii vážně jedno. V Anglii čeká Mattea důležitá práce - musí zjistit, zda obraz, který byl prodán aukční síní Conroy's, opravdu maloval Enzo.

Romantika a vášeň, která vypukla mezi Matteem a Sophií v Římě, kde byla Sophie pracovně, se znovu rozhořela a Sophie chová naději, že by mohla odhalit Matteovo tajemství. Ale je tu několik lží, které Sophii zkříží plány.

Hodnocení
Je libo hodně vášnivého sexu s odvážnými praktikami? Dámy, tak na tohle v tomto dílu zapomeňte. Sice ano, vášeň mezi Matteem a Sophií je popsána opravdu dostatečně, ale děj dostal přednost před erotikou.

Příběh opět začal tam, kde v minulém díle skončil. Chvíli jsem tápala a vzpomínala, proč jede Matteo do Londýna a co všechno se událo v minulém díle. Autorka však naštěstí mezi řádky vsunula i důležité okamžiky z předchozí knihy, takže i čtenář, který nečetl knihu Ztracená, nebude tak ztracen. Přesto však doporučuji si přečíst i tuto knihu, protože jistě zde nebylo řečeno vše.

Vlastně se od posledního dílu nic nezměnilo. Sophie mi byla sympatická a cítila jsem s ní všechny radosti, ale i trápení, které zažívala s Mateem. Stejně jako ona i já se do něj zamilovala, do toho charismatického Itala a také jsem stejně jako ona toužila, aby se otevřel a vyzpovídal se z trápení, které ho tíží.

A i když se mi kniha líbila, opravdu líbila a čtení jsem si užívala, mám k ní několik malých výhrad. Knihu jsem měla přečtenou během dvou večerů, což je známka toho, že se kniha četla velmi dobře a také rychle. Ale již po pár dnech nevím, o čem vlastně byla a celkově ve mně nenechala žádný trvalý pocit.

Druhá výhrada je k erotice. I když se jedná o erotickou literaturu, erotiky v ní mnoho nebylo. A když se tam objevila, říkala jsem si, jestli je to vážně možné?? Mnoho lechtivých románů jsem nepřečetla, takže opravdu nevím, jestli má být sex v každé kapitole nebo stačí dva až tři za celou knihu. Co se mi však líbilo, byla Sophiina změna v chování - Sophie, která je pro okolí rozumná a chytrá, se v Matteově náruči měnila v Sophii vášnivou a odvážnou. 

A ještě musím trochu zkritizovat Mattea. I přesto, že mi bušilo srdce při představě, že by mohl být muž z masa a kostí, vadilo mi, že byl tak zabedněný a Sophii od sebe odháněl, upřímně, dost nevybíravým způsobem a občas mi přišlo, že se chová jako malý kluk.

Ale nechci knihu jen kritizovat, když se mi ve skutečnosti opravdu líbila. Navíc mě učarovalo i prostředí, v kterém se příběh odehrával, od starého sídla a luxusních domů v Anglii až po návrat do římských ulic. Obě hlavní postavy byly z větší části velice sympatičtí, žádní hloupí lidé bez rozumu.

Čtení přímo svádí k tomu, abyste si knihu vzali k vodě a užívali si s ní sluníčka a letní pohody. A třeba vás čtení naláká k tomu, abyste si přečetli i předchozí knihy, protože vážně stojí za vaši pozornost.

O autorce
Kathryn Taylor je německá spisovatelka, která už od dětství věděla, že bude spisovatelkou. V jedenácti letech jí vyšel první příběh. Teprve série Barvy lásky ji proslavila a jí se tak splnil sen.

Obálky
Těžko říct, která obálka je nejhezčí. Obě jsou moc hezké, jedna černá s růžovými okvětními lístky evokuje vášeň, druhá  ledově chladná s malými diamanty jako s roztříštěnou láskou.
  

Napsáno pro Mobu.

Žádné komentáře:

Okomentovat