čtvrtek 9. října 2014

Knižní úlovky, září 2014

Září je za námi a já jsem si teď udělala chvíli čas, abych vám ukázala, jaké knižní přírůstky se objevily v mé knihovně. Nezastírám, že je toho víc než obvykle. Nějak se mi to tu nakupilo, až jsem se upřímně vyděsila.

Ale dost řečí, jdeme na to. První knihu jsem vyhrála. Ano, měla jsem velké štěstí. Knihu napsala Sandra Vebrová, jmenuje se Ducháčkovic rodina a vydalo ji nakladatelství Fragment.

Druhá kniha pro děti je od Evy Bešťákové s ilustracemi Vlasty Baránkové. Tyto Písničkové pohádky vznikly na motivy lidových písniček. Už máme přečteno a brzy čekejte recenzi.

To sem sice až tak moc nepatří, ale proč to sem nedat. Začala jsem chodit na rekvalifikační kurz Daňová evidence a účetnictví. Chodím tak hlavně z toho důvodu, abych neseděla doma a účetnictví si zopakovala, protože ho ze školy pořád znám.

Tahle útlá kniha je plná poezie kroměřížské rodačky. Jmenuje se Pocity Květy Pokorné a paní má moje sympatie, protože je plná energie a elánu a i v důchodě nezahálí.

Konečně! Třetí díl o Bridget Jonesové je na světě! Už se na ni těším, protože první dva díly se mi vážně líbily. Ten poslední se jmenuje Láskou šílená a doufám, že Helen Fieldingová tuto sérii zakončí vítězoslavně.

Jodi Picoultová vydala další knihu. Jmenuje se Vypravěčka a už jen téma samo o sobě je velmi zajímavé. Na čtení se moc těším, protože jsem se nikdy u jejich knih nezklamala.

Přiznám se, že Střed světa od Thomase Van Essena mě upoutala jak anotací a obálkou, ale vždycky zapomenu, o čem to je. Vůbec se o ní nemluví, takže jsem zvědavá, jaké překvapení bude kniha skrývat.

Od Věry Fojtové mám dvě vinařské krimi. Tato je historická kniha z období 17. století, kdy docházelo k násilné rekatolizaci. Čas havranů už mám přečtený a recenzi mám rozepsanou. Jak se mi líbila? To se v ní dočtete.

Myslím, že Ernesta Hemingwaye nemusím vůbec představovat. Určitě jste všichni slyšeli o tom, že nakladatelství Odeon přichystalo vydání všech jeho knih. Rajská zahrada je první, která vychází.

Myslím, že o Labyrintu: Útěk bylo napsáno více než dost. James Dashner ovládl kina i knihkupectví a sklízí jeden úspěch za druhým. Jak se bude líbit mně? Já doufám, že ano.

A to by bylo všechno. Další měsíc bude taky bohatý na knihy. Už jen z toho důvodu, že byla podzimní burza knih v knihovně. Sice jen dvě knihy, ale jsem z nich nadšená. Ale o tom až příště.

6 komentářů:

  1. Samé krásné knihy. Labyrint se mi hodně líbil a Vypravěčku teď čtu a zatím dobrý. Je to silná, ale skvělá kniha. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se ně taky těším. Od Jodi Picoultové jsem četla hodně knížek a jsem zvědavá, jaká bude tahle.

      Vymazat
  2. Krásne kúsky veľmi pekný široký záber, čo sa žánru týka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já se nevyhýbám skoro žádnému žánru. Pokud je kniha skvěle napsaná, ráda si přečtu všechno.

      Vymazat
  3. Samé zajímavé kousky :)
    A doufám, že se Labyrint bude líbit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky doufám. Když jsem četla tvou recenzi na anglickou verzi, dost se mi to líbilo :-)

      Vymazat