středa 20. srpna 2014

Šest let

AUTOR: Harlan Coben
ORIGINÁL: Six Years (Dutton - Penguin Group, 2013, New York)
PŘEKLAD: Drahomíra Michnová
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK: 2014
POČET STRAN: 320
ZDROJ: vlastní

HODNOCENÍ:


Anotace
Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže. Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku – ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jakea znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.
Více než 60 milionů prodaných výtisků, 25 publikovaných thrillerů, 41 jazyků, v nichž vycházejí – Harlan Coben je stálicí na celosvětovém knižním bestsellerovém nebi. Společnost Paramount Pictures chystá filmovou adaptaci Šesti let s Hughem Jackmanem v titulní roli.

Něco málo o ději
Jake Fisher je uznávaný vysokoškolský profesor. Při jedné soukromé konzultaci jeho pohled sklouzl k počítači a tam si všiml úmrtního oznámení jistého Todda Sandersona. Jakeovi se touto krátkou zprávou vrátí všechny vzpomínky na dobu před šesti lety.

Před šesti lety se Jake zamiloval do krásné Natalie, byla to velká láska a Jake měl pocit, že i celoživotní. Jenže po třech měsících milostného vztahu mu Natalie oznamuje, že se bude vdávat za svého dávného přítele a Jakea žádá, aby je nechal být. Jake svůj slib splnil. 

Dodržel ho šest let, ale nakonec ho porušil kvůli neštěstí, které se stalo Toddovi. Odjíždí na jeho pohřeb a chce kondolovat vdově, jaké je však jeho zděšení, když zjišťuje, že přítomná vdova není Natalie. Kde je Natalie? Je v pořádku? Tyto a další otázky se honí Jakeovi v hlavě. Snaží se kontaktovat lidi, kteří je viděli spolu pohromadě, ale všichni tvrdí, že Natalii si nikdo nepamatuje a Jakea nikdo nezná. Jake je zmatený. Copak si Natalii vymyslel? Je blázen?

Ale jedna drobnost ho utvrdí v tom, že je v pořádku a Natalie opravdu existuje. Na vlastní pěst po ní pátrá a musí ji najít dřív, než se stane další neštěstí.

Hodnocení
Harlan Coben je autor thrillerů, které jsem zatím neměla tu čest číst. Avšak zaujala mě jeho poslední kniha Šest let, který je označený jako romantický thriller. Seznamujeme se s Jakem Fisherem, oblíbeným vysokoškolským profesorem, pro něhož je učení koníček a taky jistým způsobem druh zapomnění. Snaží se zapomenout na Natalii, kterou před šesti lety miloval. Zdá se, že ona také, ale pak si nakonec vzala jiného, jen tak beze slůvka vysvětlení, proč. Natalie nakonec Jakea žádá, aby ji a jejího manžela Todda nechal být a nesnažil se ji kontaktovat. Sice to bylo podivné přání, ale Jake souhlasí. A poté, co objevil Toddův nekrolog, se rozbíhá kolotoč událostí.

Jake mi byl sympatický a jeho průpovídky se mi docela líbily. Co se mi ale vážně moc nelíbilo, bylo to, že Jake si občas hrál na Supermana. Představte si, že utržíte otřes mozku, trochu vás sice bolí hlava, ale fungujete dál. prcháte před zločinci a k tomu řídíte auto. Trošku nereálné, dalo by se říct. Je fakt, že jsem otřes mozku ještě neměla, ale určitě bych po něm nemohla fungovat už za hodinu a ještě u toho logicky přemýšlet. To mi přišlo přitažené za vlasy.

Příběh se však dobře četl, jednotlivé dílky skládačky vám Coben servíruje postupně a kapitolu od kapitoly vám odhaluje celé tajemství a na konci zjistíte, že vlastně všechno dává smysl. Knihu jsem měla přečtenou relativně rychle, i když má dost stránek, bavila mě a líbilo se mi to. Jenže příběhu jsem moc nevěřila. Kdyby mi bylo o deset let méně, tak snad ano. Nemůžu prozradit víc, protože bych spoilerovala a to nechci. Přesto dávám vysoké hodnocení a to za čtivost, napínavost a akčnost příběhu.

O autorovi
V Americe se proslavil především sérií detektivních knih, kde je hlavním hrdinou sportovní agent Myron Bolitar, řešící neobvyklé a nadrámcové problémy svých klientů. Patrně proto, že by českému čtenářstvu prostředí zámořských sportovních klubů nic neříkalo, vyšel v Čechách jen první díl ze série, a pak už nic. Zato ale vyšly téměř všechny kriminální romány „stand-alone“ čili samostatné, mimosériové. Všechny se však naštěstí vyznačují typickou cobenovskou ironií, originálními zápletkami a stupňovaným napětím.
Zdroj: databáze knih, Harlan Coben





Obálky
Nejvíce se mi líbí obálka německá, hlavně ten název, který zní hodně naléhavě.
    
                                 anglická                       francouzská                  holandská

    
                                německá                        portugalská                    slovenská

Knižní trailer

Děkuji portálu Databáze knih za poskytnutí recenzního výtisku

2 komentáře:

  1. Vypadá to docela zajímavě, rozhodně mě zaujala zápletka. Já bych fakt psát nemohla, nic takovýho by mě nenapadlo :-)

    OdpovědětVymazat