čtvrtek 3. července 2014

Knižní úlovky, červen 2014

A máme další měsíc pryč. Ten čas tak strašně rychle letí. A nejen knižně, ale moje starší dcera jde po prázdninách do školy, vždyť to bylo nedávno, kdy šla poprvé do školky. I u mně ten čas rychle letí, před čtrnácti dny jsem byla na třídním srazu ze základní školy, ze které jsem pryč už patnáct let. Prostě neuvěřitelné. Ale konec sentimentu, jsme tu přece kvůli knížkám, no ne?

Ačkoliv jsem za knížky utratila minimum peněz, přesto se mi sešla velká hromada. Jak je to možné? V knihovně proběhla pravidelná burza knih. Opět jich bylo požehnaně, ale říkala jsem si, že si je radši pořídím do své knihovny, než aby skončily ve sběrně papíru. Trhá mi srdce, když vím, jaký osud čeká vyřazené knihy, ale neustále vychází nové a nové knihy a je potřeba uvolnit jim místo.

Nejdříve se však podíváme na recenzní výtisky, které jsem během června obdržela. Začnu nakladatelstvím Metafora, od kterého mi přišla knížka plná háčkovaných zvířátek od Cendrine Armani. Vyzkoušela jsem několik myšek (měly úspěch) a chystám se na další zvířátka, nejprve na želvičky a hlemýždě a pak budu pokračovat dál. Knihou pořád listuji a jsem ráda, že ji mám.

Následující dvě knihy jsou z nakladatelství Motto. Přiznám se, že od Motta moc knih nemám, ale bylo na čase vyzkoušet i další nakladatele. Zaujaly mě dvě knihy - od Evy Urbaníkové Sex a jiné city. Kniha je povídková a vypráví o Alici a jejím sexuálním životě. Nejvíce knihu vystihuje následující heslo: Abyste našly toho pravého, musíte jich vyzkoušet hodně.

Druhá kniha z tohoto nakladatelství je od Haliny Pawlowské. Netřeba ji představovat. Přesto tuhle spisovatelku jsem ještě neměla doma v knihovničce, ale u mamky má vyhrazený větší prostor. Sice nevím, kolik jich má, ale určitě je jich dost. Kniha se jmenuje Chuť do života a měly by to být recepty a návody, abyste nezabily sebe ani ostatní.

Tahle kniha se mi ohromně líbila nejen svou obálkou, ale i anotací a už se na ni moc těší. Spisovatelku Joshilyn Jacksonovou neznám, ale Smolný rok zaručuje příjemné čtení.

Dámy, pozor! Přichází nejnovější kniha od německé spisovatelky Kathryn Taylor. Jmenuje se Ztracená a je to třetí díl Barev lásky. Měla jsem možnost přečíst si dvě předchozí knihy a protože se mi hodně líbily, dostala jsem i tuhle. Mám ji teď rozečtenou a zatím to vypadá velmi zajímavě. Sice na 70. stránce ještě není žádná erotická scéna, ale už se na ně těším :-D

Poslední recenzní červnový výtisk přišel z nakladatelství Domino. Panenku napsala Mo Hyder a slyšela jsem na ni jen samé pozitivní ohlasy a určitě ji vystihují dvě slova: morbidní thriller. Na tu se chystám hned, jak dočtu Ztracenou. A doufám, že to bude hodně velká změna od žánru, který čtu, protože se za a) chci bát a za b) chci být znechucená. Tak snad se mi to splní.

A tady je obrovská hromada knih z knihovnické burzy, stála mě asi 40 Kč. No nekupte je a jak už jsem říkala, radši si je koupím, než aby skončily ve sběrně papíru. V krátkosti vám představím, co jsem si to vlastně pořídila:
Stephen King - Temná půle a Řbitov zvířátek
Karin Slaughter - Genesis
Mo Hayder - Pečovatel
Sir Arthur Conan Doyle - Dobrodružství Sherlocka Holmese
Haruki Murakami - Sputnik, má láska
Margaret Mazzantini - Nehýbej se
Vladimíra Málková - Skok do propasti
Ernest Hemingway - Povídky
Pavel Jansa - Poslední waltz

12 komentářů:

  1. Panena a Ztracená! Ty knihy ti vážně závidím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Ztracenou právě čtu. Zatím to mezi hlavními hrdiny jiskří. Na Panenku se chystám vzápětí, takže hodně velká změna žánru. :-)

      Vymazat
  2. Och, King a Murakami, moje dvě lásky :) A ta Panenka vypadá hodně dobře, už ji mám nějakou dobu taky na seznamu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kinga ani Murakamiho jsem ještě nečetla, takže je nejvyšší čas to vážně napravit.

      Vymazat
  3. Jéé, paráda ! Já měla dnes knižní žně......Levné knihy, Knihcentrum, Bux.......knižní burzu bych taky brala :-) Jdu zpracovat fotky a ukážu u sebe na blogu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek jsem četla, už se těším na pokračování.

      Vymazat
  4. Barvy lasky bych si taky rada precetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda erotické knihy, určitě si je přečti. Mně osobně se moc líbily.

      Vymazat
  5. No tak to byla hodně úspěšná knihovnická burza :)

    OdpovědětVymazat