pondělí 13. ledna 2014

Citujeme knižní hrdiny # 5 - Miloš Kratochvíl


Tenhle projekt vymyslela Radka. Spočívá v tom, že z každé vámi momentálně čtené knihy vyberete citát, jenž vás zaujal, ovlivnil, zalíbil se vám nebo vám jen z neznámého důvodu utkvěl v paměti. 

Pod citát pak napíšete v které knize ho my ostatní najdeme, kdo ho vyslovil a proč je pro vás samotné výjimečný.


"Cestu tam, kde vám bylo dobře, se vždycky podaří najít, protože ji hledáte rádi!"


Už dlouho jsem vám nenabídla citát, který by se mi líbil. Ale při čtení knížky pro děti jsem objevila větu, která mě až zamrazila.


Citát pochází z knížky Miloše Kratochvíla Strašibraši aneb Tajemství věže v Kamsehrabech.

A kdo jí řekl? Vlastně nikdo, ale byla řečená v době, kdy se strašibraši chtěli dostat zpátky do Kamsehrab a nevěděli, kudy jít.

Věta je opravdu krásná a chytla mě za srdce. Vzpomeňte si na místo, kde vám bylo dobře? Může to být třeba město, krajina, kde jste byli na dovolené. A pokud se vám tam líbilo, vracíte se? A nemusí to být jenom krajina, ale klidně rodina, přítel/kyně, kamarád/ka. Pokud si rozumíte, rádi se k sobě vracíte?

Proto má tato věta magický význam.

2 komentáře: