čtvrtek 26. prosince 2013

Háčkování: Jak na to

AUTOR: Jan Eatonová
ORIGINÁL: Crochet les Poupées de Cendrine (2004, Éditions Didier CARPENTER, Paříž)
PŘEKLAD: Eva Fuková
NAKLADATELSTVÍ: Metafora
ROK: 2013
POČET STRAN: 160
ZDROJ: vlastní
HODNOCENÍ:



Anotace
Rádi byste měli své háčkované výtvory dovedené k dokonalosti? Přáli byste si, aby byly nápadité, zajímavé a působily profesionálně? Pak je tahle kniha pro vás to pravé. Zdokonalíte se v různých technikách a nabídneme i spoustu dobrých rad, které vám pomohou předejít potížím. Jednotlivé techniky jsou razeny za sebou tak, jak je budete potřebovat, pustíte-li se do práce na jednotlivých výtvorech. Nezapomeneme vůbec na nic a dozvíte se vše od začátku až do nejlepšího završení háčkovaného díla.


Hodnocení
K háčkování mě přivedla úplně jiná kniha od nakladatelství Metafora a můžu říct, že jsem háčkování trvale propadla. Nejsem sice žádná přebornice, ale dětem jsem  uháčkovala pro panenky oblečky, vytvořila jsem si vánoční ozdobu na dveře v podobě zvonečků a andílka a na zeď jsem si uháčkovala několik sněhových vloček.

Nikdo mě háčkovat nenaučil, jsem samouk, a tak je jasné, že jsem potřebovala něco, co by mě pomohlo. V této knize jsem našla spoustu rad, které se týkají jak výběru háčku, výběru příze či vlny, tak také, jak udělat magické očko nebo krokvový vzor.

Ale tímto rady nekončí. Dozvíme se také, jak navrhovat vlastní šály a plédy, podle popisu a fotografie se naučíte základní háčkovaná oka. Zjistíte, jak na filetové a krajkové vzory, fotografie vám ukážou, jak uháčkovat nopky nebo pecičky.

Také mě vždycky zajímalo, jak napojovat barevné příze k sobě, tady se to pomocí podrobných kroků dozvíte. Kromě toho pro mě byl kámen úrazu v tom, že jsem nevěděla, jak mám své dílko ukončit. Pomocí rady v knize jsem to hravě zvládla.

Zkrátka, kdybych měla vyjmenovat vše, co kniha obsahuje, budeme tady ještě hodně dlouho. Jsem ráda, že vlastním tuto knihu, protože díky ní mám opět chuť něco uháčkovat.

Doma jsem našla hotový poklad:



Děkuji nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Já jsem kdysi háčkovala jako malá :) hrozně mě to bavilo, možná bych si dneska ještě i pamatovala jak na to. Poslední dobou zjišťuji, že manuální práce na mě mají ohromný relaxační účinek, možná, že časem dojde i znovu na to háčkování. Kniha rozhodně vypadá jako dobrý rádce a společník.

    OdpovědětVymazat