neděle 3. listopadu 2013

Dlouhé zimní večery 2 - Zimní spánek

Projekt od Táni.
Zimní spánek. Někdy bych se chtěla podobat těm zvířatům, kteří si na zimu najdou úkryt a přespí v něm celé období hladu. Zapomenou na všechny starosti a útrapy, které je trápily přes celý rok.

A co to vlastně ten zimní spánek je? Je to stav, kdy některá zvířata jako ježci, netopýři nebo křečci si najdou vhodný úkryt, sníží svoji tělesnou teplotu a čekají na jaro, aby zase mohli užívat sluníčka. Zvláštní je, že ačkoliv se o medvědech také mluví, že mají zimní spánek, jedná se pouze o falešný spánek, ze kterého se čas od času probudí. Dalším takovým živočichem je i jezevec.

Marně vzpomínám, jestli je nějaká kniha o zimním spánku. Na žádnou jsem si nevzpomněla, ale na internetu jsem zjistila, že existuje metaforická sbírka básní od Antonína Brouska Zimní spánek. A ačkoliv básně nečtu, mohla by to být velmi zajímavá sbírka.

A protože neznám ani žádný film, tak mi opět pomohl google. Zjistil, že z roku 2009 existuje čínský film, který se jmenuje Zimní spánek a vypráví o malém ježkovi, který byl tak tlustý, že se k zimnímu spánku neuložil, protože zimu necítil a vydal se na cestu za dobrodružstvím.

Dnešní článek na téma Zimní spánek je krátký, tak snad mi to odpustíte a slibuji, že příští článek bude možná o něco delší.

Přeji všem příjemný zimní spánek.

4 komentáře:

  1. Oo, zimný spánok by sa aj mne páčil.:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to musel být zajímavý čínský film teda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi jo. zapoměla jsem dodat, že film je animovaný a trvá 12 minut :-)

      Vymazat